توسط بنیاد برکت انجام می شود؛

 ساخت ۶۶ مدرسه و مسجد در همدان توسط بنیاد برکت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از تأمین اعتبار احداث ۶۶ مدرسه و مسجد برکت در استان همدان از سوی بنیاد برکت، خبر داد.

 ساخت ۶۶ مدرسه و مسجد در همدان توسط بنیاد برکتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرزاد تیموری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ضمن اعلام این خبر از تخصیص اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریالی برای ساخت این مدارس و مساجد خبر داد و گفت: تعدادی از این مدارس تعهد شده تاکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تعداد دیگری نیز در نقاط مختلف محروم استان در دست ساخت است.

تیموری افزود: از ۶۶ مدرسه و مسجد برکت در استان همدان تا به حال ۳۴ مدرسه‌ برکت با ۱۷۷ کلاس درس افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با تأکید بر این‌که تأمین اعتبار احداث مدارس و مساجد برکت و نظارت بر ساخت و تجهیز آن‌ها توسط بنیاد برکت انجام می‌شود، تصریح کرد: احداث مدارس توسط اداره‌ نوسازی مدارس استان انجام می‌شود.

تیموری با اشاره به این‌که ۲۰ مدرسه‌ برکت در استان همدان در حال احداث است، اظهار داشت: ۱۲ مسجد برکت نیز در سطح استان در حال احداث است.

وی با بیان این‌که ۱۰ مدرسه‌ برکت با ۶۱ کلاس درس در استان هم‌زمان با اولین هفته‌ بازگشایی مدارس به بهره‌برداری رسید، گفت: برای احداث ۱۰ مدرسه‌ برکت در استان ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

بهره برداری از 6 پروژه بنیاد برکت در همدان

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس همدان با بیان اینکه از محل اعتبارات بنیاد برکت 13 پروژه در استان در حال اجراست، گفت: از این 13 پروژه 6 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

محمدرضا مرادی معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس همدان گفت: این طرح ها شامل سالن ورزشی به مساحت 600 متر مربع، استخر دانش‌آموزی ناحیه 2 همدان با 2 هزار و 400 متر مربع زیر بنا 45 درصد پیشرفت فیزیکی و استخر دانش‌آموزی ناحیه یک دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این طرح ها است.

وی با اشاره به اینکه پروژه استخر دانش‌آموزی ناحیه 2 همدان با 2 هزار و 400 متر مربع زیر بنا 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: 15 روز پیش پیمانکار این پروژه انتخاب شده و اکنون پیمانکار فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه تاکنون برای پروژه استخر دانش‌آموزی ناحیه 2 همدان یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده است، بیان کرد: پروژه تا پایان اجرا نیاز به یک‌میلیارد تومان اعتبار دارد.

مرادی با بیان اینکه استخر دانش‌آموزی ناحیه یک دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است، ادامه داد: برای این پروژه از اعتبارات ملی بیشتر هزینه شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای استخر دانش‌آموزی ناحیه یک همدان یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای تحقق‌بخشی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در توسعه، پیشرفت و توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی مناطق محروم، تاکنون ۹۳۰ مدرسه در سراسر کشور به بهره‌برداری رسانده است. ۱۳۰ باب از این مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید و به‌طور هم‌زمان افتتاح شد تا به گفته‌ رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سهم بنیاد برکت از توسعه‌ی فضاهای آموزشی کشور در سال جدید ۱۴ درصد باشد.

انتهای پیام/ص.ف

ساخت 66 مدرسه و مسجد توسط بنیاد برکت در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.